Sivut

maanantai 19. helmikuuta 2018

Kasvojooga




Olen seurannut huolestuneena kasvojeni valumista alaspäin maan vetovoiman vaikutuksesta. Eletyt vuodet näkyvät kasvoilla vaikka yritän elää terveellisesti. Moni ratkaisee ongelman kasvojen kohotusleikkauksella, mutta itse ajattelin kokeilla jotain aivan muuta. Uskon tunnollisen ihonhoidon hidastavan vanhenemista, ikääntyminen tapahtuu jotenkin pehmeämmin, tyylillä. Mutta voisinko tehdä vielä jotain enemmän?




Kiinnostuin kasvojen anatomiasta jo lukiossa, jonka jälkeen olen opiskellut mm. kasvojen luita, lihaksia ja hermoratoja moneen kertaan. Olen kuitenkin edelleen tilanteessa, jossa kysymyksiä on enemmän kuin vastauksia, joten matka jatkuu. 




Tiedän, että kasvolihasten kiinnityskohtia painamalla lihakset rentoutuvat. Minulla on esim. tapana hieroa ohimoitani, kun olo tuntuu stressaantuneelta. Nautin tosi paljon myös intialaisesta päähieronnasta, joka tehdään aina hiusteni energialeikkauksen yhteydessä. Mieheni antama hämäläinen päähieronta on myös aika ihanaa, se annetaan kotisohvalla.




 Olen kuitenkin aika laiska jumppaamaan kasvolihaksiani, joten otin ilolla vastaan Kasvojooga -kirjan, jonka on kirjoittanut Alain Pénichot. Tuloksia luvataan jo parin minuutin päivittäisellä harjoitukselle, joten mistään kovin suuresta ponnistuksesta ei ole kysymys.




Kirja on ulkoasultaan selkeä, johdonmukainen ja nopealukuinen, joten sen kahlaa läpi hetkessä. Harjoitukset on helppo ymmärtää, joten niiden suorittaminen on suorastaan hauskaa. En kuitenkaan jaksa tehdä kaikkia harjoituksia kerralla, vaan valitsen omaan tarpeeseeni sopivimmat ja etenen hitaasti, yksi kasvoalue kerrallaan per päivä. Kasvolihakseni tuntuvat joogan jälkeen rennoilta ja olo on virkeä, joten ajattelin tehdä tästä jokailtaisen tavan. Joogaohjeita löytyy varmasti myös netistä, mutta kirja käteen -tyyli sopii minulle tällä kertaa paljon paremmin.  

Kirjaa näyttää myyvän ainakin Adlibris.


Kiinnostaako kasvojooga?
















Arvostelukappale
En hyödy mainoslinkistä 

4 kommenttia:

  1. Ihan loistavalta kuulostaa! Hymy on yksi hyvä kasvojen kohotusjuttu..mutta kun ei aina hymyilytä. Kivaa viikkoa💕

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mikään ei taida voittaa hymyä, joka kaunistaa ja virkistää koko olemusta. Hyvää viikkoa <3

      Poista
  2. Auttaiskohan tuo mun jankissa oleviin purulihaksiin? En oo ennen kuullu kasvojoogasta nimittäin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisi auttaakin. Mulla on sama vika, eli purulihakset menee helposti jumiin. Kirja antaa hyviä, rentouttavia liikkeitä myös suun lihaksille. Kokeile ihmeessä. :)

      Poista