Sivut

sunnuntai 25. lokakuuta 2015

Millainen on täydellinen tuoksu?



Olin nuorena kesätöissä kosmetiikkaosastolla, jossa oli myynnissä hajuvesiä. Työpaikka oli mielestäni täydellinen, sillä upeita tuoksuja riitti yksi kuukauden jokaiselle päivälle. Muistan hyllyssä olleen mm. Diorin, Lancomen, Rochasin ja Oscar de la Rentan tuoksuja, joista minulla oli mahdollisuus ostaa omakseni vain yksi, koska rahaa ei ollut loputtoman paljon. Jokainen työaamuni alkoi hyvin ja siinä tuoksuttelun lomassa oli aina aikaa miettiä myös täydellisen tuoksun salaisuutta. 

Tänä päivänä pidän eniten puuterisista kukkaistuoksuista, jotka ovat mielestäni erittäin naisellisia. Hyvin mausteiset, voimakkaat, ylimakeat tai itämaiset tuoksut eivät ole minua varten. Tuoksun pitää olla ainakin pehmeä, hienostunut ja raikas. Iltatuoksu saa toki olla päivätuoksua voimakkaampi, mutta ei tyrmäävän paksu.




Pidän kylmänä vuodenaikana Dolce & Gabbanan ja Salvatore Ferragamon tuoksuista. Ne ovat laadukkaita ja kestäviä. Olen huomannut kuinka tuoksumaku muuttuu mm. vuodenaikojen ja fiiliksen mukaan. Minulla pitää nykyään olla aina enemmän kuin yksi tuoksupullo mistä valita. Töissä en voi käyttää tuoksuja, joten pullot ovat lähinnä vain vapaapäiviäni varten - mikäs sen hauskempaa :)




Tuorein ihastukseni on lumoavan naisellinen Salvatore Ferragamo Emozione, joka sisältää monta hienoa ainesosaa kuten alkutuoksun bergamotin, iiriksen ja valkoisen persikan, joista välittyy ihana puuterisuus. Sydäntuoksusta nousee pioni, Bulgarian ruusu ja heliotrooppi. Tuoksun pohjalta löytyy lämmin patsuli, valkoinen myski ja mokkanahka, joten huumaava meno jatkuu tuoksun pohjalle asti.

Kuvailisin Emozionea moderniksi kukkaistuoksuksi, josta löytyy myös sopivasti tyylikkyyttä ja hohdokkuutta. En tiedä välittyykö pullon kauneus kuvistani, mutta ovaali lasipullo näyttää hienostuneen yksinkertaiselta, kun siitä löytyy ripaus kultaa ja valkoista.

Emozione lähestyy syksyistä maisemaa pehmeän naisellisesti ja kestää iholla erittäin hyvin eli ainakin sen kuusi tuntia. Kysyn usein myös mieheni mielipidettä tuoksusta, arvatkaapa miten hän kuvaili Emozionea? Hän kertoi minun tuoksuvan kosmetiikkamyymälän parfyymiosastolta..


Millainen on sinun lempituoksusi?

Ihanaa päivää kaikille <3



Salvatore Ferrigamo Emozione Eau de Parfum Spray 30ml ovh 65,90€
Myynnissä helmikuusta 2015.

PR-sample

12 kommenttia:

  1. Tämä on kyllä kiva tuoksu, vaikka alkuun ajattelin, ettei ole minun tyyliseni :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Parasta tässä on juuri puuterisuus, jos sellaisesta ylipäätään tykkää..

      Poista
  2. Ennen kolmihermosärkyä nautin tuoksuista, nuorena voimakkaistakin - Opium oli kova sana, mutta silloinen poikaystävä, nykyinen aviomies kielsi sen käytön koska epäili tukehtuvansa sen tuoksuun. Rakkain tuoksu oli Shalimar, sitä joskus vielä kaipaan muistoissa, sitäkään en voi enää käyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ensi viikon teemana on tuoksuttomuus, se taitaa olla sinulle sopiva juttu. Tuoksuja pitää muutenkin käyttää taidolla :)

      Poista
  3. Oi en tiennytkään, että Salvatorelta on tullut uusi tuoksu, vaikuttaa aivan ihanalta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tätä on ollut saatavana jo helmikuusta saakka. Luulen, että tämä voisi ihastuttaa myös sinua :)

      Poista
  4. Kosmetiikkamyymälän parfyymiosastolta. :D Mun mielestä ei sitten ollenkaan hullumpi tuoksu. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen samaa mieltä.. vaikka aluksi vähän ihmettelin kommenttia. Heh..

      Poista
  5. Kuvat, kukat ja pullo ovat ilo silmälle! Miehet taitavat olla aika hukassa parfyymisanaston kanssa; minun mieheni sanoo minun tuoksuvan samalta kuin muutkin naiset, jos kysyn uudesta hajuvedestä. Totaalisen väärä vastaus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä miehillä on vaan todella onneton hajuaisti. Meillä vastaukset ovat aina tosi lyhyitä ja usein aika hauskojakin, joten en lakkaa kysymästä :D

      Poista
  6. Parina päivänä olen tuoksutellut vanhaa tuttua oscar de la rentaa, siinä vaan on se jokin!
    Ja jos mulla onkin turhan monta tuoksua joita käytän nykyisin tosi harvoin, niin täytyy sanoa, että ne suosikit on ja pysyy. Edellä mainittu, chanel 5 ja boucheron. Ja tummemmista tuoksuista Roma.
    Yhteen aikaan kokeilin paljonkin oman oloisia, mutta tuolla ne happanee jossain hyllyssä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen joskus käyttänyt pullollisen verran Oscar de la Rentaa, se on todella muistorikas tuoksu. Omat lempparit pysyy vahvasti mukana, vaikka joskus on kiva kokeilla jotain uuttakin :)

      Poista