tiistai 11. kesäkuuta 2013

Asiakaspalautus 606029




Lancomen Teint Visionnaire oli minulle pettymys. Reilu kolmen viikon käyttö teki kasvoistani autiomaan hiekkaa. Onneksi ymmärsin lopettaa meikkivoiteen käytön ennen kuin naama pullo oli kulunut loppuun. Niin.. huono valinta maksoi paljon ja pilasi ihoni. Kevään aikana kuulin muutaman kurjan Teint Visionnaire -tarinan lisää. Meikkivoide oli aiheuttanut rajuja reaktioita myös muille.

Viime sunnuntaina mittani tuli vihdoin täyteen ja päätin ottaa yhteyttä maahantuojaan. Halusin saada vastauksen. Löysin Lancomen nettisivuilta kaavakkeen, jonka täytin pikaisesti. Kerroin kaavakkeessa ongelmista, joita Teint Visionnaire oli aiheuttanut. Sain ystävällisen vastauksen vajaan kahden vuorokauden kuluttua.

Otteita vastauksesta:

"Normaalikäytäntömme vastaavissa tapauksissa on se, että pyydämme kuluttajaa lähettämään käytetyn tuotteen meille ja me lähetämme toiveen mukaisesti jonkin toisen tuotteen meille lähetetyn tilalle. Tämän lisäksi esitämme joitakin oireisiin ja tuotteen käyttöön liittyviä kysymyksiä. Heinäkuussa 2013 astuu voimaan EU-laki, joka velvoittaa kaikki kosmetiikkavalmistajat raportoimaan herkkyysreaktiot, mutta me raportoimme ne jo nyt."

"Pyydämme sinua siis lähettämään käyttämäsi tuotteen yhteystietojesi kera meille postitse alla olevaan osoitteeseen. Asiakaspalautus on postimaksuton. Lisäksi pyytäisimme lähettämään listan
Lancôme-, Helena Rubinstein- tai YSL -tuotteista, joiden tiedät sopivan sinulle. Kun olemme vastaanottaneet palautustuotteesi, lähetämme sinulle korvaavan tuotteen/tuotteet samasta hintaluokasta."


Kysymykset:



1.    Minkä sävyinen tuote sinulla oli käytössä? (esim. 01, 05, 005, 035 jne.)

2.    Mikä on tuotteen eränumero? Numero on muodossa 23H501 ja löytyy joko tuotteen pohjasta tai takaa.

3.    Mikä on tuotteen ainesosakoodi? Numerosarja on merkitty juuri enne ainesosaluetteloa Ingredients .

4.     Minkä ikäinen olet?

5.     Mikä on osoitteesi

6.     Oletko käyttänyt kyseistä tuotetta samassa sävyssä aikaisemmin (esim. sama tuote, eri pakkaus) vai onko tämä ensimmäinen kerta?

7.     Milloin (päivämäärä) sinulle tuli ensimmäisen kerran oireita?

8.     Kuinka kauan kesti viimeisimmästä käyttökerrasta oireiden tuloon? (Esim. muutama minuutti, 20 minuuttia, puoli tuntia, useampia tunteja siitä, kun olit levittänyt voidetta)

9.     Kuvailisitko saamiasi oireita niiden tulojärjestyksessä mahdollisimman tarkasti?

10.  Ovatko oireet nyt ohi? Jos ovat, kuinka kauan viimeisestä käyttökerrasta meni niiden häviämiseen?

11.  Käytitkö samanaikaisesti muita tuotteita (puhdistustuotteet, voiteet, meikkituotteet)? Mitä tuotteita käytit?

12.  Oletko allerginen jollekin (kosmetiikka, ruoka-aineet, siitepöly tms.)?

13.  Oletko käynyt lääkärissä? Milloin ja mitä lääkäri sanoi?

14.  Onko sinulla joskus aikaisemmin ollut iho-ongelmia, joiden takia olet joutunut käymään esim. lääkärissä?
       15.   Oliko sinulla lääkkeitä käytössä samanaikaisesti tuotteen käytön kanssa? Jos kyllä, mitä?


Hienoa, että palautus onnistuu aika kivuttomasti. Vaikkakin kysymyslista on pitkä kuin nälkävuosi. Aion vastata kysymyksiin ja palauttaa tuotteen. Kehoitan myös muita toimimaan näin. Meikkivoide on minulle suorastaan vaarallinen täysin turha, joten palautan sen mielelläni. Maahantuoja tutkii tuotteen ja vastaa minulle myöhemmin. Hauska nähdä se "korvaava tuote samasta hintaluokasta".

Onko teille tullut ihottumaa tms. kosmetiikasta?
Oletteko ottaneet yhteyttä maahantuojaan?

4 kommenttia:

  1. Ihan loistava systeemi ja kivointa on, että saat jonkun itsellesi sopivan tuotteen kalliin tilalle. Itselläni tulossa lähipäivinä postausta yhdestä nettikaupasta, jossa kaikki ei todellakaan mennyt kohdallani kuin Strömsöössä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvin toimiva palautelomake ja nopea vastaus oli mukava yllätys. Toivon, että joku muukin hyötyy tästä lomakkeesta.

      Odotan jännityksellä postaustasi :)

      Poista
  2. Hienoa palvelua täytyy sanoa. Itselleni Lancome ei sovi ollenkaan, joka ikinen kerta ihooni tulee kamala määrä näppyjä ja se kuivuu. Olen herkkäihoinen, atooppisuuteen taipuva. Riippuen vuodeajasta eri aineet herkistävät, varsinkin silmänympärys on todella ongelmallinen. Jos pyydän uudesta tuotteesta saada pientä testeriä kotiin kokeiltavaksi, tarjotaan usein käteen kokeilua suoraan kaupassa. Ei se toimi niin! Olen parin myyjän kanssa käynyt sanallista sotaa ihooni liittyen ja yksi rivien välistä haukkui minut ja ihoni täysin, hänen mielestään olin vain testereiden perään! Ei tarvitse sanoa, että annoin ko. selektiivisen kosmetiikan myyjästä hienon palautteen ja sain anteeksipyynnön osaston esimehen kera. On se kumma, että monet myyjät eivät ymmärrä monen vuoden kokeilun, onnistumisen ja erehtymisen kautta, että asiakas varmasti tietää parhaiten miten iho reagoi. Monen monta kallista silmänympärysvoidetta on jäänyt onneksi ostamatta, kun olen saanut muutaman tipan pikku purkkiin. Jopa herkälle iholle sopivat cliniquet ovat aiheuttaneet atopiaa luomiin. Sitten kun löytää sen huippu tuotteen, niin sehän sitten jossain kohden lopetetaan.. :/ Näin on käynyt monen tuotteen kohdalla ja edelleen yritän metsästää sitä parasta silmänympärysvoidetta. Meikkivoiteet olen vaihtanut jo aikapäiviä sitten meikkipuutereihin ja/tai BB voiteisiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Domi,

      Palvelu oli hyvää. Erikoisen tästä Teint Visionnaire-kokemuksestani tekee se, etten ole allerginen. Enkä ollut koskaan nähnyt vastaavaa reaktiota kasvoissani.

      Tottakai asiakkaalle pitää löytyä näyte, jota hän voi testata rauhassa kotona. Varsinkin atoopikon täytyy olla tarkkana. Ikävää, ettet ole saanut ymmärrystä.

      Oletko kokeillut ammattikosmetiikan tuotteita? Esim. Ella Bachella on hyvä herkän ihon tuotesarja.

      Poista